TNPSC Group 2 & 2 A – New Exam Pattern & New Syllabus – Tamil Mandatory

Dear TNPSC Aspirants,

TNPSC (Tamil Nadu Public Service Commission) has now released the new Exam Pattern and the new Syllabus after the recently released changes and TAMIL language has been made mandatory.

Recently, TNPSC has made the Tamil Language mandatory to eliminate the discrepancies of aspirants who are native tamil speakers to enter prominent positions in the TNPSC vacancies.

Now TNPSC has released the official New Exam pattern for the TNPSC Combined Civil Services Examination –II
(Group-II & IIA) ((Interview Posts and Non-Interview Posts)) in the official website of TNPSC.

Tamil Langauge has been made mandatory with effect from 1st December 2021 and TNPSC has introduced Mandatory Tamil Eligibility Test in the Mains Examination of the TNPSC Group 2 exams starting from 2022.


(Updated As on 24th December, 2021) : Thirukkural is again added in the newly released revised syllabus of the TNPSC Group 2 & 2A 2022 Mains Examination. 

Download – TNPSC Group 2 & 2 A New Syllabus PDF


Download – TNPSC Group 2 & 2 A New Exam Pattern PDF


TNPSC Group 2 & 2 A – Proposed Exam Pattern

The following exam pattern is the new proposed one by the TNPSC which was released in the official website of TNPSC for the upcoming TNPSC Group-II Services and Group-II A Exams.

1. Preliminary Exam – TNPSC Group 2 & 2A (The Exam will be in Degree Standard) 

  • Total Questions : 200 Questions
  • [General Studies – 75 Questions & Aptitude & Mental Ability Test (SSLC Std) -25 Questions]
  • General Tamil/ General English (SSLC Std)-100 Questions
  • Total Marks : 300 Marks
  • Total Duration: 3 Hours (Objective Type)
  • 200 Questions / 300 marks/3 Hours (Objective type) (Degree Standard)

1. Mains  Exam – TNPSC Group 2 Main Examination – Descriptive Type

Paper-I- Tamil Eligibility Test*

  • (SSLC Std) (100 marks/3 hours)

Paper-II- General Studies

  • Descriptive Type (Degree Standard)
  • 300 marks/3 Hours

3. Interview & Records – 40 Marks (Only for Group-II)

  • Group-IIA – Non-Interview Posts
  • Note: General English part which was conducted till the previous recruitment is dispensed hereafter.

TNPSC Group 2 & 2 A – Prelims Exam –  SCHEME OF PRELIMINARY EXAMINATION (OBJECTIVE TYPE)

 

Subject

 

Duration

Maximum Marks Minimum Qualifying Marks for All Communities
Preliminary Examination (Objective Type)

General Tamil (S.S.L.C. Standard) (100 questions)

+

General Studies (Degree Standard) (75 questions)

Aptitude and Mental Ability Test (S.S.L.C. Standard)

(25 questions)

Total – 200 Questions

(or)

General English (S.S.L.C. Standard) (100 questions)

+

General Studies (Degree Standard) (75 questions)

Aptitude and Mental Ability Test (S.S.L.C. Standard)

(25 questions)

Total – 200 Questions

  

 

3 Hours

 

 

300

 

 

90


(அ) முதல்நிலைத் தேர்வுக்கான திட்டம் (கொள்குறி வகை)

பாடம் கால அளவு அதிகபட்ச மதிப்பெண் குறைந்தபட்ச மதிப்பெண்
முதல்நிலைத் தேர்வு (கொள்குறிவகை)

பொதுத்தமிழ் (பத்தாம் வகுப்புத்தரம்) (100 கேள்விகள்)

+

பொதுஅறிவு (பட்டப்படிப்புத்தரம்) – (75 கேள்விகள்)

திறனறிவும் மனக்கணக்கு நுண்ணறிவும் (பத்தாம் வகுப்புத் தரம்) –  (25 கேள்விகள்)

மொத்தம் 200 வினாக்கள்

(அல்லது)

பொது ஆங்கிலம் (பத்தாம் வகுப்புத்தரம்) (100 கேள்விகள்)

+

பொதுஅறிவு (பட்டப்படிப்புத்தரம்)

(75 கேள்விகள்)

திறனறிவும் மனக்கணக்கு நுண்ணறிவும் | (பத்தாம் வகுப்புத் தரம்! (25 கேள்விகள்)

மொத்தம் 200 வினாக்கள்

3 மணிநேரம் 300 90

TNPSC Group 2 & 2 A – Exam Pattern – SCHEME FOR MAIN WRITTEN EXAMINATION (DESCRIPTIVE TYPE)

Subject Duration Maximum Marks Minimum Qualifying Marks for All Communities
Paper-I

Mandatory Tamil Eligibility Paper (SSLC Standard)

(Descriptive Type)

1.(a) Tamil to English Translation

(b) English to Tamil Translation

2.  Precis Writing

3.  Comprehension

4.  Hints Development

5.  Essay Writing (General)

6.  Letter writing (Official)

7.  Knowledge in the Tamil Language

 

 

 

 

 

 

3 Hours

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

40

Paper-II General Studies

(Degree Standard) (Descriptive Type)

3 Hours 300 90

Note:

  1. Answer sheets of the candidates who do not secure minimum qualifying marks in Paper-I will not be considered for the evaluation of Paper-II.
  2. Paper-II has to be answered fully in Tamil or English
  3. Marks secured in Paper-II alone will be considered for selection.

For Interview Posts:

  • Main Written Examination: 300 Marks Oral Test: 40 Marks
  • Total Marks: 300+40 = 340 Marks
  • Minimum Qualifying Marks for all Communities: 102 out of 340

For Non-Interview Posts:

  • Main Written Examination: 300 Marks
  • Total Marks: 300 Marks
  • Minimum Qualifying Marks for all Communities:90 out of 300

பாடம் கால அளவு அதிகபட்ச மதிப்பெண் குறைந்தபட்ச மதிப்பெண்
தாள்-4

கட்டாயத் தமிழ் மொழி தகுதித் தாள்
(பத்தாம் வகுப்புத்தரம்)
(விரிந்துரைக்கும் வகை)

1. (அ) தமிழிலிருந்து ஆங்கிலத்துக்கு மொழிபெயர்த்தல்
(ஆ) ஆங்கிலத்திலிருந்துதமிழுக்கு மொழிபெயர்த்தல்
2. சுருக்கி வரைதல்
3. பொருள் உணர்திறன்
4. சுருக்கக் குறிப்பிலிருந்து விரிவாக்கம் செய்தல்
5. கட்டுரை வரைதல் (பொது)
6. கடிதம் வரைதல் (அலுவல் சார்ந்தது)
7. தமிழ் மொழியறிவு

3 மணிநேரம் 100 40
தாள்-II

பொது அறிவு

(பட்டப்படிப்புத்தரம்)
(விரிந்துரைக்கும் வகை)

3 மணிநேரம் 300 90

குறிப்பு

1. தாள்- I -இல் குறைந்தபட்ச மதிப்பெண் பெறாத தேர்வர்களின் தாள் விடைத்தாள் மதிப்பீடு செய்யப்பட மாட்டாது.

2. தாள்-II -இல் உள்ள அனைத்து வினாக்களுக்கும் தமிழ் அல்லது ஆங்கிலம் ஆகிய ஏதேனும் ஒரு மொழியில் விடை அளிக்க வேண்டும்.

3. தாள்- III -இல் பெறும் மதிப்பெண்கள் மட்டும் தரநிரணயத்திற்கு கணக்கில் கொள்ளப்படும்.


நேர்முகத்தேர்வு பதவிகளுக்கு

முதன்மை எழுத்துத் தேர்வு : 300

நேர்முகத் தேர்வு 40 மதிப்பெண்கள்

மொத்த மதிப்பெண்: 300+40 = 340 மதிப்பெண்

குறைந்தபட்ச மதிப்பெண் அனைத்து வகுப்பினருக்கும்: 340க்கு 102

நேர்முகத்தேர்வு அல்லாத பதவிகளுக்கு

முதன்மை எழுத்துத் தேர்வு 300 மதிப்பெண்

மொத்த மதிப்பெண்: 300 மதிப்பெண்

குறைந்தபட்ச மதிப்பெண் அனைத்து வகுப்பினருக்கும்: 300க்கு 90


TNPSC Group 2 & 2 A Syallbus – Prelims – Tamil Language

பாடத்திட்டம் – பொதுத் தமிழ் (கொள்குறிவகைத் தேர்விற்கு) எஸ்.எஸ்.எல்.சி. தரம்

பகுதி – (அ) – இலக்கணம்

1. பொருத்துதல் – பொருத்தமான பொருளைத் தேர்வு செய்தல்; (ii) புகழ் பெற்ற நூல் நூலாசிரியர்.

2. தொடரும் தொடர்பும் அறிதல்

(i) இத்தொடரால் குறிக்கப்பெறும் சான்றோர்

(ii) அடைமொழியால் குறிக்கப்பெறும் நூல்

3. பிரித்தெழுதுக

4. எதிர்ச்சொல்லை எடுத்தெழுதுதல்

5, பொருந்தாச் சொல்லைக் கண்டறிதல்

6. பிழை திருத்தம் (1) சந்திப்பிழையை நீக்குதல் (II) ஒருமை பன்மை /பிழைகளை

நீக்குதல் மரபுப் பிழைகள், வழுவுச் சொற்களை நீக்குதல் / பிறமொழிச் சொற்களை நீக்குதல்

7. ஆங்கிலச் சொல்லுக்கு நேரான தமிழ்ச் சொல்லை அறிதல்

8. ஒலி வேறுபாடறிந்து சரியான பொருளையறிதல்

9. ஓரெழுத்து ஒருமொழி உரிய பொருளைக் கண்டறிதல்

10. வேர்ச்சொல்லைத் தேர்வு செய்தல்

11.வேர்ச்சொல்லைக் கொடுத்து / வினைமுற்று, வினையெச்சம் விளையாலணையும் பெயர், தொழிற் பெயரை / உருவாக்கல்

12. அகர வரிசைப்படி சொற்களைச் சீர் செய்தல்

13. சொற்களை ஒழுங்குபடுந்தி சொற்றொடராக்குதல்

14. பெயர்ச்சொல்லின் வகையறிதல்

15. இலக்கணக் குறிப்பறிதல்

16. விடைக்கேற்ற வினாவைத் தேர்ந்தெடுத்தல்

17. எவ்வகை வாக்கியம் எனக் கண்டெழுதுதல்

18.தன்வினை பிறவினை செய்வினை, செயப்பாட்டு வினை வாக்கியங்களைக்

கண்டெழுதுதல்

19.உவமையால் விளக்கப்பெறும் பொருத்தமான பொருளைத் தேர்ந்தெழுதுதல்

20. எதுகை, மோனை, இயைபு இவற்றுள் ஏதேனும் ஒன்றைத் தேர்ந்தெழுநுதல்

பகுதி – (ஆ) இலக்கியம்

1. திருக்குறள் தொடர்பான செய்திகள் மேற்கோள்கள், தொடரை நிரப்புதல்

(பத்தொன்பது அதிகாரம் மட்டும்)

அன்பு-பண்பு – கல்வி-கேள்வி-அறிவு-அடக்கம், ஒழுக்கம், பொறை, நட்பு, வாய்மை, காலம், வலி, ஒப்புரவறிதல், செய்நன்றி, சான்றாண்மை, பெரியாரைத்துணைக்கோடல், பொருள்செயல்வகை வினைத்திட்பம், இனியவை கூறல்

2. அறநூல்கள் நாலடியார், நான்மணிக்கடிகை, பழமொழிநானூறு முதுமொழிக்காஞ்சி, திரிகடுகம், இன்னா நாற்பது, இனியவை நாற்பது, சிறுபஞ்சமூலம், ஏலாதி, ஓௗவையார். பாடல்கள் தொடர்பான செய்திகள், பதினெண்கீழ்க்கணக்கு நூல்களில் பிற செய்திகள்,

3 கம்பராமாயணம் – தொடர்பான செய்திகள் மேற்கோள்கள். பா வகை, சிறந்த தொடர்கள்.

4. புறநானூறு – அகநானூறு, தற்றிணை, குறுந்தொகை, ஐங்குறுநூறு, கலித்தொகை தொடர்பான செய்திகள், மேற்கோள்கள் அடிவரையறை எட்டுத்தொகை, பத்துப்பாட்டு நூல்களில் உள்ள பிற செய்திகள்.

5. சிலப்பதிகாரம்-மணிமேகலை-தொடர்பான செய்திகள், மேற்கோள்கள், சிறந்த தொடர்கள் உட்பிரிவுகள் மற்றும் ஐம்பெரும்-ஐஞ்சிறுங் காப்பியங்கள் தொடர்பான செய்திகள்.

6, பெரியபுராணம் – நாலாயிர திவ்வியப்பிரபந்தம் – திருவிளையாடர் புராணம் – தேம்பாவணி – சீறாப்புராணம் தொடர்பான செய்திகள்.

7. சிற்றிலக்கியங்கள்

திருக்குற்றாலக்குறவஞ்சி – சுலிங்கத்துப்பரணி – முத்தொள்ளாயிரம், தமிழ்விடு தூது – நந்திக்கலம்பகம், விக்கிரமசோழன் உலா, முக்கூடற்பள்ளு, காவடிச்சிந்து, திருவேங்கடத்தந்தாதி, முத்துக்குமாரசுவாமி பிள்ளைத் தமிழ் பெத்தலகேம் குறவஞ்சி, அழகர் கிள்ளைவிடுதுது, இராஜராஜன் சோழன் உலா தொடர்பான செய்திகள்.

8. மனோன்மணியம் – பாஞ்சாலி சபதம் – குயில் பாட்டு – இரட்டுற மொழிதல் ரிகாளமேகப்புலவர் – அழகிய சொக்கநாதர் தொடர்பான செய்திகளி

9. நாட்டுப்புறப்பாட்டு – சித்தர் பாடல்கள் தொடர்பான செய்திகள்,

10.சமய முன்னோடிகள் அப்பர், சம்பந்தர், சுந்தரர், மாணிக்கவாசகர், திருமூலர், குலசேகர ஆழ்வார், ஆண்டாள், சீத்தலைச் சாத்தனார் எச்.ஏ.கிருஷ்ண பிள்ளை உமறுப்புலவர் தொடர்பான செய்திகள், மேற்கோள்கள், சிறப்புப் பெயர்கள்.

பகுதி -இ

தமிழ் அறிஞர்களும் தமிழ்த் தொண்டும்.

1. பாரதியார், பாரதிதாசன், நாமக்கல் கவிஞர், கவிமணி தேசிக விநாயகம் பிள்ளை தொடர்பான செய்திகள், சிறந்த தொடர்கள், சிறப்புப் பெயர்கள்.

2. மரபுக்கவிதை – முடியரசன், வாணிதாசன், சுரதா, கண்ணதாசன், உடுமலைநாராயணகவி, பட்டுக்கோட்டை கல்யாணசுந்தரம், மருதகாசி தொடர்பான செய்திகள், அடைமொழிபெயர்கள்.

3. புதுக் கவிதை – ந.பிச்சமூர்த்தி சி.சு.செல்லப்பா, தருமு சிவராமு, பசுவய்யா, இரா.மீனாட்சி, சி.மணி சிற்பி, மு.மேத்தா, ஈரோடு தமிழன்பன், அப்துல்ரகுமான், கலாப்ரியா, கல்யாண்ஜி, ஞானக் கூத்தன், தேவதேவன், சாலை இளந்திரையன், சாலினி இளந்திரையன், ஆலந்தூர் மோகனரங்கள் – தொடர்பான செய்திகள், மேற்கோள்கள், சிறப்புத் தொடர்கள் மற்றும் எழுதிய நூல்கள்,

4. தமிழில் கடித இலக்கியம் – நாட்குறிப்பு: நேரு – காந்தி – மு.வ. – அண்ணா ஆனந்தரங்கம் பிள்ளை நாட்குறிப்பு தொடர்பான செய்திகள்

5. நாடகக்கலை – இசைக்கலை தொடர்பான செய்திகள்

6. தமிழில் சிறுகதைகள் தலைப்பு – ஆசிரியர் – பொருத்துதல்

7. கலைகள் – சிற்பம் – ஓலியம் – பேச்சு – திரைப்படக்கலை தொடர்பான செய்திகள்

8. தமிழின் தொன்மை – தமிழ் மொழியின் சிறப்பு, திராவிட மொழிகள் தொடர்பான செய்திகள்

9. உரைநடை – மறைமலையடிகள், பரிதிமாற்கலைஞர், ர.மு.வேங்கடசாமி நாட்டார். ரா.பி. சேதுப் பிள்ளை, திரு.வி.க., வையாபுரிப்பிள்ளை – மொழி நடை தொடர்பான செய்திகள்,

10. உ.வே.சாமிநாத ஐயர், தெ.பொ.மீனாட்சி சுந்தரனார், சி.இலக்குவனார் – தமிழ்ப்பணி தொடர்பான செய்திகள்

11. தேவநேயப்பாவாணர் – அகரமுதலி, பாவலரேறு பெருஞ் சித்திரனார். தமிழ்த்தொண்டு தொடர்பான செய்திகள்

12. ஜி.யு.போப் – வீரமாமுனிவர் தமிழ்த்தொண்டு சிறப்புத் தொடர்கள்

13. பெரியார் – அண்ணா – முத்துராமலிங்கத் தேவர் – அம்பேத்கர் – காமராசர் – சமுதாயத் தொண்டு,

14. தமிழகம் – ஊரும் பேரும். தோற்றம் மாற்றம் பற்றிய செய்திகள் 15. உலகளாவிய தமிழர்கள் சிறப்பும் பெருமையும் தமிழ்ப் பணியும்

16. தமிழ்மொழியின் அறிவியல் சிந்தனைகள் தொடர்பான செய்திகள்

17. தமிழ் மகளிரின் சிறப்பு – அன்னி பெசண்ட் அம்மையார், மூவலூர் ராமாமிர்தத்தம்மாள், டாக்டர்.முத்துலட்சுமி ரெட்டி விடுதலைப் போராட்டத்தில் மகளிர் பங்கு (தில்லையாடி வள்ளியம்மை, ராணி மங்கம்மாள்)

18. தமிழர் வணிகம் – தொல்லியல் ஆய்வுகள் – கடற் பயணங்கள் – தொடர்பான செய்திகள்

19. உணவே மருந்து – நோய் தீர்க்கும் மூலிகைகள் தொடர்பான செய்திகள்

20. சமயப் பொதுமை உணர்த்திய தாயுமானவர், இராமலிங்க அடிகளார், திரு.வி கல்யாண சுந்தரனார் தொடர்பான செய்திகள் – மேற்கோள்கள்.


TNPSC Group 2 & 2 A Syallbus – Prelims – English Language

SYLLABUS — GENERAL ENGLISH – S.S.L.C. Standard (Objective Tvpe)

PART A – Grammar

1. Match the following words and Phrases given in Column A with their meanings in Column B.

2. Choose the correct “Synonyms for the underlined word from the options given

3. Choose the correct Antonyms for the underlined word from the options given 4. Select the correct word (Prefix, Suffix)

5. Fill in the blanks with suitable Article

6. Fill in the blanks with suitable Preposition

7. Select the correct Question Tag

8. Select the correct Tense

9. Select the correct Voice

10. Fill in the blanks (Infinitive, Gerund, Participle).

11. Identify the sentence pattern of the following sentence (Subject. Verb, Object….) Blanks with correct “Homophones

12. Find out the Error (Articles, Prepositions, Noun, Verb, Adjective and Adverb)

13. Comprehension

14. Select the correct sentence

15. Find out the odd words (Verb, Noun, Adjective and Adverb)

16. Select the correct Plural forms

17. Identify the sentence (Simple, Compound, Complex Sentences)

18. Identify the correct Degree.

19, Form a new word by blending the words.

20. Form compound words (Eg: Noun Verb, Gerund+Noun)


Part-B Literature

1. Figures of speech abserved in the following Poems:

Alliteration-Allumion-Smile-Metaphor-Personification-Oxymo Onomatopoeia – Anaphora Ellipsis-Rhyme Scheme-Rhyming Words – Repetition-Apostrophe

A Paim of Life-Women’s Rights – The Nation – United English words Snake The Man He Killed – Off to outer space tomorrow morning-Sonnet No.116- The Solitary Reaper-Be the Best-O Captain My Captain – Laugh and Be Merry-Earth-Don’t quil – The Apology-Be Glad your Nose is on your face- A sonnet for my Incomparable Mother The Flying Wonder-To a Millionaire – The Piano-Manliness-Going for water- The cry of the Children – Migrant Bird Shilpi.

2. Appreciation Questions from Poetry

A Psalm of Life – Women’s Rights – The Nation United – English words Snake-The Man He Killed-Off to outer space tomorrow morning- Sonnet No. 116- The Selitary Reaper – Be the Best-O Captain My Captain – – Laugh and Be Merry-Earth-Don’t quit- The Apology-le Glad your Nime in on your face- A sonnet for my incomparable Mother- The Flying Wonder- To a Millionaire- The Piano Manliness-Going for water. The ory of the Children Migrant Bind- Shilpi

3. Important lines fram Poems

Where the mind is without feat The Solitary Reaper-Guing for water-A Psalm of Life-Be the Best-Sonnet No. 116

4. Questions on the Biography of

Mahatma Gandhi-Jawaharlal Nehru-Subash Chandra Bose-Helen Keller – Kalpana Chawala-Dr.Salim Ali-Rani of Jhansi-Nelson Mandela Abraham Lincoln

5. Questions on Shakespeare’s

Merchant of Venice (Act IV Court Scene)- Julius Ceasar (Act III Ses 2).

Sonnet 116

6. Questions from Oscar Wilde’s

The Model Millionaire- The Selfish Gam

7. Dr.Karl Paulnack

Music-The Hope Raiser

8. Comprehension Questions from the following Motivational Essays:

Gopala Kriss Gokule’s Speech on 25 July in Mumbai in response to The address presented to him by students- Dale Carnegie’s “The Road to success-Dr.APJ Abdul Kalam’s Vision for the Nation (India2020) -Ruskin Bund’s ‘Our Local Team-Hope Spencer’s Keep your spirits high-Deepa Agarwal’s After the storm-Brian patten’s “You can’t be the that no you can’t be that’ h 9. Comprehension Questions from the following description of Places – Ahushi Deshpande’s To the land of snow-Manohar Devadoss-Yaanai Malai-Brihadeeswarar Temple

10. British English-American English

Part-C

Authors and their Literary Works

1. Match the Poems with the Poets

A palm of Life-Be the Best-The cry of the children- The Piano Manliness Going for Water-Earth The Apology-Be Glad your Nose is on your face-The Flying Wonder -Is Life But a Dream – Be the Best-O captain Without far-The Man He Killed-Nine Gold Medals – My Captain Snake Punishment in Kindergarten-Where the Mind is

2. Which Nationality does the story belong to?

The selfish Giant – Lonely Ticket The Last Leaf-How the Camel got its Hump-Two Friends-Refugee-The Open Window.

3. Identify the Author with the short story

The selfish Giant-The Lattery Ticket-The Last Leaf-How the Camelot its Hump-Two Friends Refugee-The Open Window-A Man who Had no Eyes-The Tears of the Desert-Sam The Piano-The face of Judas Iscariot-Swept Away-A close encounter-Caught Sneezing – The Wooden Bowl-Swami and the sum

4. Whose Autobiography / Biography is this?

5. Which Nationality the Poet belongs to

Robert Archibald Lampman-D11 Lawrence Kipling Kamala Das Elizabeth Barrett. Browning Famida Y. Hasheer – Thomas Hardy- Khalil Gibran-Edgar A. Goest-Ralph Waldo Emerson- Jack Prefatiky F. Joanna-Stephen Vincent Benet-William Shakespeare William Wordsworth-HW Long Fellow-Annie Louisa walker Walt Whitman-V.K. Cokak.

6. Characters, Quotes, Important Lines from the following works of Indian

Authors:

Sahitya Akademi Award winner: Thakazhi Sivasankaran Pillai – “Farmer’ Kamala Das 1. Punishment in Kindergarten 2. My Grandmother’s House R.K. Narayan Swami and the sum- Rabindranath Tagore – Where the mind is without fear – Dhan Gopal Mukherji Kari, The Elephant – Deepa Agarwal – After the Storm – Dr. APJ Abdul Kalam- Vision for the Nation – Indra Anantha Krishna- The Neem Tree – Lakshmi Mukuntan- The Ant Eater and the Dassie – Dr. Neeraja Raghavan- The Sun Beam.

7. Drama Famous lines, characters, quotes from Julius Caesar- The Merchant of Venice

8. Match the Places, Poet, Dramatist, Painter with suitable option

9. Match the following Folk Arts with the Indian State / Country

10. Match the Author with the Relevant Title/Character

11. Match the Characters with Relevant Story Title:

The Selfish Giant – How the camel got its hump – The Lottery ticket – The Last Leaf – Two friends – Refugee – Open window – Reflowering – The Necklace Holiday.

12. About the Poets

Rabindranath Tagore – Henry Wordsworth Longfellow Anne Louisa Walker -V K Gokak – Walt Whitman-Douglas Malloch.

13. About the Dramatists

William Shakespeare – Thomas Hardy

14. Mention the Poem in which these lines occur.

Granny, Granny, please comb My Hair – With a friend – To cook and Eat – To India-My Native Land- A tiger in the Zoo-No men are foreign Laugh and be Merry The Apology The Flying Wonder.

15. Various works of the following Authors

Rabindranath Tagore-Shakespeare – William Wordsworth-H.W. Longfellow – Anne Louisa Walker – Oscar Wilde – Pearl S. Buck.

16. What is the theme observed in the Literary works?

Snake The Mark of Vishnu – Greedy Govind – Our Local Team Where the mind is without fear-Keep your spirits high – Be the best – Bat-The Piano – The Model Millionaire – The Cry of the Children Migrant bird – Shilpi.

17. Famous Quotes – Who said this?

18. To Which period the Poets belong

William Shakespeare – Walt Whitman- William Wordsworth -H.W.Longfellow Annic Louisa Walker – D.H. Lawrence,

19. Matching the Poets and Poems

Discovery-Biking-Inclusion Granny, Granny, please comb My Hair – With a Friend – To cook and Eat-Bat – To India-My Native Land – A tiger in the Zoo – No men are foreign- Laugh and be Merry Earth-The Apology-The Flying Wonder- Off to outer space tomorrow morning – Be the best-Is life, but a dream-Women’s rights The Nation united-English words-Snake-The man he killed.

20. Nature-centered Literary works and Global issue Environment and Conservation Flying with moon on their wings – Migrant bird-Will Thirst Become Unquenchable? – Going for Water-Swept away – Gaia tells her.


Combined Civil Services Examination –II  (Interview Posts  and  Non-Interview Posts)

 General  Studies  (Preliminary Examination) 

Topics for Objective Type

UNIT-I: GENERAL SCIENCE

  • Scientific Knowledge and Scientific temper – Power of Reasoning – Rote Learning Vs Conceptual Learning – Science as a tool to understand the past, present and future.
  • Nature of Universe – General Scientific Laws – Mechanics – Properties of Matter, Force, Motion and Energy – Everyday application of the basic principles of Mechanics, lectricity and Magnetism, Light, Sound, Heat, Nuclear Physics, Laser,  Electronics and Communications.
  • Elements and Compounds, Acids, Bases, Salts, Petroleum Products, Fertilizers,
  • Main concepts of Life Science, Classification of Living Organisms, Evolution, Genetics, Physiology, Nutrition, Health and Hygiene, Human
  • Environment and

UNIT-II: CURRENT EVENTS

  • History – Latest diary of events – National symbols – Profile of States – Eminent personalities and places in news – Sports – Books and
  • Polity – Political parties and political system in India – Public awareness and General administration – Welfare oriented Government schemes and their utility, Problems in Public Delivery
  • Geography – Geographical
  • Economics – Current socio-economic
  • Science – Latest inventions in Science and Technology

UNIT- III: GEOGRAPHY OF INDIA

  • Location – Physical features – Monsoon, rainfall, weather and climate – Water resources – Rivers in India – Soil, minerals and natural resources – Forest and wildlife – Agricultural
  • Transport –
  • Social geography – Population density and distribution – Racial, linguistic groups and major
  • Natural calamity – Disaster Management – Environmental pollution: Reasons and preventive measures – Climate change – Green energy.

UNIT – IV: HISTORY AND CULTURE OF INDIA

  • Indus valley civilization – Guptas, Delhi Sultans, Mughals, and Marathas – Age of Vijayanagaram and Bahmani Kingdoms  – South Indian
  • Change and Continuity in the Socio-Cultural History of
  • Characteristics of Indian culture, Unity in diversity – Race, language,
  • India as a Secular State, Social

UNIT-V: INDIAN POLITY

  • Constitution of India – Preamble to the Constitution – Salient features of the Constitution – Union, State, and Union
  • Citizenship, Fundamental Rights, Fundamental Duties, Directive Principles of State
  • Union Executive,     Union     legislature     – State     Executive, State Legislature – Local governments, Panchayat
  • Spirit of Federalism: center-state
  • Election – Judiciary in India – Rule of
  • Corruption in public life – Anti-corruption measures – Lokpal  and Lokayukta – Right to Information – Empowerment  of  women – Consumer protection forums, Human rights

UNIT-VI: INDIAN ECONOMY

  • Nature of Indian economy – Five-year plan models – an assessment – Planning Commission and Niti
  • Sources of revenue – Reserve Bank of India – Fiscal Policy and Monetary Policy – Finance Commission – Resource  sharing between Union and State Governments – Goods and Services
  • Structure of Indian Economy and Employment Generation, Land reforms and Agriculture – Application of Science and Technology   in agriculture – Industrial growth – Rural welfare oriented programs – Social problems – Population, education, health, employment,

UNIT-VII: INDIAN NATIONAL MOVEMENT

  • National renaissance – Early uprising against British rule – Indian National Congress – Emergence of leaders – R.Ambedkar,  Bhagat Singh, Bharathiar, V.O.Chidambaranar, Jawaharlal Nehru, Kamarajar, Mahatma Gandhi, Maulana Abul Kalam Azad, Thanthai Periyar, Rajaji, Subash Chandra Bose and others.
  • Different modes of Agitation: Growth of Satyagraha and Militant movements.
  • Communalism and

UNIT- VIII: History, Culture, Heritage and Socio – Political Movements  in Tamil Nadu

  • History of Tamil Society, related Archaeological discoveries, Tamil Literature from Sangam age till contemporary
  • Thirukkural :
  • (a) Significance as a Secular literature
  • (b) Relevance to Everyday Life
  • (c) Impact of Thirukkural on Humanity
  • (d)  Thirukkural and Universal Values – Equality, Humanism, etc
  • (e) Relevance to Socio – Politico-Economic affairs
  • (f ) Philosophical content in Thirukkural
  • Role of Tamil Nadu in freedom struggle – Early agitations against British Rule – Role of women in the freedom struggle.
  • Evolution of 19th and 20th Century Socio-Political movements  in  Tamil  Nadu  –  Justice  Party,  Growth  of  Rationalism  –   Self Respect Movement, Dravidian movement and Principles underlying both these movements, Contributions of Thanthai Periyar and Perarignar

UNIT – IX: Development Administration in Tamil Nadu

  • Human Development Indicators in Tamil Nadu and a comparative assessment across the Country – Impact of Social Reform movements in the Socio – Economic Development of Tamil
  • Political parties and Welfare schemes for various sections of people – Rationale behind Reservation Policy and access to Social Resources – Economic trends in Tamil Nadu – Role and impact of social welfare schemes in the Socio – economic development of Tamil
  • Social Justice and Social Harmony as the  Cornerstones  of  Socio – Economic
  • Education and Health systems in Tamil
  • Geography of Tamil Nadu and its impact on Economic
  • Achievements of Tamil Nadu in various
  • e-governance in Tamil

UNIT-X: APTITUDE AND MENTAL ABILITY

  • Simplification – Percentage – Highest Common Factor (HCF) – Lowest Common Multiple (LCM).
  • Ratio and Simple interest – Compound interest – Area – Volume –  Time and Work.
  • Logical Reasoning – Puzzles-Dice – Visual Reasoning – Alphanumeric Reasoning – Number Series

தமிழ்நாடு அரசுப் பணியாளர் தேர்வாணையம் கட்டாயத் தமிழ் மொழி தகுதித் தேர்விற்கான திட்டம், பாடத்திட்டம் விரிந்துரைக்கும் வகை)

நேரடி நியமனத்திற்கான பதவிகள்:

  • தொகுதி-I
  • தொகுதி -IA (உதவி வனப் பாதுகாவலர்)
  • தொகுதி -IB (உதவி ஆணையர், இந்துசமய அறநிலையத்துறை)
  • தொகுதி -IC (மாவட்டக் கல்வி அலுவலர்) தொகுதி -II மற்றும் IIA
  • மற்றும் இதர இரண்டு நிலைகளைக் கொண்ட போட்டித் தேர்வுகள்

கட்டாய தமிழ் மொழி தகுதித் தேர்விற்கான பாடத்திட்டம் விரிந்துரைக்கும் வகை வினாவிற்கான தலைப்புகள்). (பத்தாம் வகுப்புத் தரம்)

பாடத் திட்டம்

1.மொழிபெயர்த்தல் :

(1) தமிழிலிருந்து ஆங்கிலத்துக்கு மொழிபெயர்த்தல் (ii) ஆங்கிலத்திலிருந்து தமிழுக்கு மொழிபெயர்த்தல்

2. சுருக்கி வரைதல்

3. பொருள் உணர்திறன்

4. சுருக்கக் குறிப்பிலிருந்து விரிவாக்கம் செய்தல்

கட்டுரை வரைதல் :

கடிதம் வரைதல் (அலுவலகம் சார்ந்தது)

7. தமிழ் மொழி அறிவு

தேர்வுக்கான பாடத்திட்டம்

1. தற்கால நிகழ்வுகள்

2. சமுதாயப் பிரச்சனைகள்

3. சுற்றுச்சூழல் தொடர்பான தலைப்புகள்:

4.இந்தியப் பொருளாதாரம் தொடர்பான தலைப்புகள்

5. அறிவியலும் தொழில் நுட்பமும் 6.கலையும் பண்பாடும்

7. பகுத்தறிவு இயக்கங்கள் – திராவிட இயக்கம், சுயமரியாதை இயக்கம். 8. இக்காலத் தமிழ்மொழி – கணினித் தமிழ், வழக்கு மன்றத் தமிழ், அலுவலக மொழியாகத் தமிழ்,புதிய வகைமைகள்,

9. தமிழ்நாட்டின் சமூகப் பொருளாதார முன்னேற்றம் மற்றும் தமிழக அரசின் நலத்திட்டங்கள் பெண்கள் விவசாயிகள்…). சமூக நலத்திட்டங்களை நடைமுறைப்படுத்துதலில் சமூக சீர்திருத்த இயக்கங்களின் பங்கு – இட ஒதுக்கீடும் அதன் பயன்களும் – தமிழ்நாட்டின் சமூகப் பொருளாதார வளர்ச்சியில் சமூக நீதி மற்றும் சமூக ஒற்றுமையின் பங்கு

10. சொந்த வாக்கியத்தில் அமைத்து எழுதுக, பொருள் வேறுபாடு அறிதல் பிரித்தெழுதுக, எதிர்ச்சொல், எதிர்மறை வாக்கியம், பிழை நீக்கி எழுதுக.

11. திருக்குறளிலிருந்து கீழ்க்காணும் தலைப்புகள் தொடர்பாக கட்டுரை எழுதுதல்

அ) மதச் சார்பற்ற தனித் தன்மையுள்ள இலக்கியம்

ஆ) அன்றாட வாழ்வியலோடு தொடர்புத் தன்மை

இ) மானுடத்தின் மீதான திருக்குறளின் தாக்கம்

ஈ) திருக்குறளும் மாறாத விழுமியங்களும் – சமத்துவம்,

மனிதநேயம் முதலானவை

உ) சமூக அரசியல் பொருளாதார நிகழ்வுகளில் திருக்குறளின் பொருத்தப்பாடு

ஊ) திருக்குறளில் தத்துவக் கோட்பாடுகள்


Combined Civil Services Examination-II (Group-II & IIA) Interview Posts and Non-Interview Posts]

MAIN WRITTEN EXAMINATION (DESCRIPTIVE TYPE)

L. Role and impact of science and Technology in the Development of India and Tamil Nadu.

Nature of universe-General scientific laws-Scientific instruments-inventions and discoveries Science glossary-Physical quantities, standards and units-Mechanics and properties of matter Force, motion and energy-Heat, light and sound-Magnetism, electricity and electronics – Elements and compounds -Acids, bases and salts-Oxidation and reduction-Carbon, nitrogen and their compounds-Fertilizers-pesticides, insecticides-Main concepts of life science-The cell the basic unit of life-Classification of living organism-Nutrition and dietetics-Respiration-lood and blood-circulation-Endocrine system-Reproductive system-Animals, plants and human life Govt. policy -organizations on Science and Technology Role, achievement & Impact of Science and technology-Energy-self sufficiency-oil exploration- Genetics-the science of heredity Environment, ecology, health and hygiene, Bio-diversity and its conservation-Human diseases. prevention and remedies-Communicable diseases and non-communicable diseases-Alcoholism and Drug abuse-Computer-science and advancement

II. Administration of Union and States with special reference to Tamil Nadu

State government organization structure, functions and control mechanism-District administration role in people’s welfare oriented programmes-Industrial map of Tamil Nadu role of state government Public Services role of recruitment agencies-State finance resources, budget and financial administration-Use af IT in administration – e-governance in the State-Natural calamities Disaster Management Union and State Social welfare Government sponsored schemes with reference to Tamil Nadu-Relationship between State and Union-Industrial map of India -Public Services – role of recruitment agencies in Union Government-Social welfare-government sponsored schemes by Government of India

III. Socio-Economic Issues in India/ Tamil Nadu Population Explosion Unemployment issues in India & Tamil Nadu Child Labour

Economic Issues (a) Poverty (b) Sanitation Rural and Urban (c) Corruption in public life – Anti Corruption measures – CVC Lok-adalats. Ombudsman, CAG-Illiteracy Women Empowerment – Role of the Govt. in Women Empowerment Social injustice to womenfolk – Domestic violence, dowry menace, sexual assault-Impact of violence on the growth of the nation Religious violence, Terrorism and Communal violence.. Human Rights issues-Right to information Central and State Commission. Education – Linkage between Education and Economic Growth-Community Development Programme-Employment Guarantee Scheme-Self Employment and Entrepreneurship Development-Role of N.G.O’s in Social Welfare – Govt, Policy on Health

IV. Current issues at National Level

V. Current issues at State Level


Aspirants can download the official TNPSC Group 2 & 2A updated – Syllabus and New Exam Pattern from the link that is provided below. (Thirukkural Added)


Download – TNPSC Group 2 & 2 A New Syllabus PDF


Download – TNPSC Group 2 & 2 A New Exam Pattern PDF